"بسم رب الفاطمه سلام الله علیها "
کنون نهاده علی سر، به روی شانه ی در
و روی گونه ی او خاطرات می لرزد...
به رسم هر سال ، دانش آموزان و معلمین دبیرستان نرگس ، فاطمیه ی امسال نیز با عطر یاس و لباس مشکی بر تن ، به عزاداری و شناخت هر چه بیشتر سیره و منش حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند .
فاطمیه ی اول :
در این ایام ، کانال فرهنگی مدرسه ، به پخش کلیپ ها و مداحی های مرتبط اختصاص یافت .
هم چنین جهت شناخت هر چه بیشتر شخصیت حضرت ، تفسیر آیات مربوط به ایشان به مرور جهت استفاده ی دانش آموزان در کانال قرار می گرفت .
محصولاتی نیز ، در قالب نمایشگاه مجازی حجاب ، به دانش آموزان ، خانواده های ایشان و کادر دبیرستان ارائه شد که پس از ثبت سفارشات، به آنها تحویل داده شد .
فاطمیه دوم :
بخش فرهنگی و پرورشی دبیرستان نرگس ، با اجرای صبحگاههای فاطمی قبل از شروع کلاسها در فضای اسکای روم این ایام را گرامی داشتند.
از دیگر برنامه های فرهنگی کانال فرهنگی و زنگ های تفریح در این ایام میتوان به : بیان تاریخ فدک ، ادامه ی تفسیر آیات قرآن در وصف حضرت صدیقه طاهره ، پخش کلیپ ها و مداحی های زیبا و تاثیر گذار، معرفی کتاب و مسابقه ی کتابخوانی اشاره نمود .
این مسابقه از میان دو کتاب "مهربانو " و "چرا حجاب " برگزار گردید .
هم چنین روز شنبه مورخ 27 دی ماه 99 ، گروه فرهنگی و دانش آموزان دبیرستان مراسم عزاداری مجازی را ترتیب دادند.
این مراسم شامل موارد زیر بوده است ؛
پخش قرآن ،
اجرای متن و دکلمه توسط کودکی خردسال در مدح بانوی دو عالم ،
مراسم حلوا پزان سادات که هر سال توسط دانش آموزان برگزار می شده و امسال توسط کادر مدرسه به نیایت از دانش آموزان اجرا شد ،
شعر خوانی دانش آموزان پایه ی نهم ،
اجرای دکلمه توسط دانش آموزان پایه ی هفتم ،
بیان نمایشنامه ی داستان فدک توسط یکی از دانش آموزان پایه ی هشتم
و در نهایت سخنرانی سرکار خانم عظیمی در تفسیر آیه ی سوم سوره ی تحریم و وقایع ایام فاطمیه .
بخشی از تصاویر این مراسم را در ادامه مشاهده بفرمایید .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------